Шановний користувач порталу!
Для вашої зручності ми запустили нову систему відображення формул в тексті. Дана система використовує найновіші технології. Якщо у вас виникли проблеми з відображенням формул спробуйте оновити свій веб-браузер до останньої версії. Або скористайтесь іншим браузером.

Команда проекту INFORUM.IN.UA пропонує використовувати для роботи з порталом браузер Mozilla Firefox.
Ми постійно вдосконалюємось та докладаємо максимум зусиль для Вашої комфортної роботи. Якщо у Вас є побажання чи ідеї з покращення роботи порталу напишіть нам.

МОТИВАЦІЙНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПОЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Кревська Ольга Олександрівна
аспірант кафедри загальної та соціальної психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

В умовах модернізації сучасного суспільства особливе місце займає демографічна група - молодь. У свою чергу, процес становлення політичної компетентності молоді займає важливе місце як механізм формування політичних відносин, необхідний для розвитку всієї політичної системи суспільства.

У зв'язку з цим, особливої актуальності набуває проблема формування і розробки державної молодіжної політики. Зростає можливість і необхідність перетворення молоді в активний суб'єкт політики, що сприяє інтеграції молодих людей у політичну атмосферу сучасної держави.

Відомо, що проблема молоді є багатоаспектною. Молоде покоління є найбільш вразливим до різних явищ сучасного соціально-політичного життя, їх свідомість утруднено в соціально-політичній орієнтації. Молодь в сучасному суспільстві потребує знань, відповідних суспільних потреб, професійної підготовки. Соціально-психологічні особливості молоді обумовлені як рівнем соціально-економічного розвитку, так і рівнем політичного розвитку суспільства. Протягом останніх десятиліть XX- поч. XXI ст. молодому поколінню надали більше можливостей участі в суспільно-політичному житті держави. У свою чергу, політичний стабільний розвиток держави залежить від успішного залучення молоді до процесу модернізації суспільної системи держави. У цих умовах актуальними стають питання пошуку ефективних механізмів залучення молоді в суспільно-політичне життя суспільства, питання формування політичних цінностей і переконань, пошуку механізмів і т.д.

У процесі політичної соціалізації значну роль відіграють різні інститути державної влади, політичні партії, громадські організації, ЗМІ, сім'я, представники наукової інтелігенції і т.д. Всі ці суб'єкти забезпечують політичну поведінку молодих людей. У свою чергу, в процесі політичної взаємодії передбачається формування у молоді світогляду, заснованого на демократичних принципах, відбувається спадкоємність у передачі від покоління до покоління політичних установок і ціннісних орієнтацій. [2, с.55]

У зв'язку з цим, на перший план виходить виховання у молодих людей відповідальності, соціально-політичної ініціативи. Кінцевою метою політичної соціалізації є забезпечення політичної стабільності, стійкості політичної системи. У процесі політичної соціалізації необхідно враховувати такі фактори, як створення ефективних умов для накопичення молоддю досвіду в сфері суспільно - політичної діяльності, передача основних елементів політичної культури та свідомості. [1, с.45]

Соціалізація пов'язує різні покоління, через неї здійснюється передача соціального, політичного і культурного досвіду. Відомо, що політична соціалізація відбувається на двох рівнях, по-перше, на рівні найближчого оточення, по - друге, на рівні взаємодії з іншими в рамках різних політичних структур і організацій, наприклад, за допомогою участі в різних політичних, громадських заходах, демонстраціях. [3].

Усвідомлення молоді своєї причетності до сучасних реалій нашої дійсності сприяє зміцненню соціальної системи суспільства. Особливістю політичної соціалізації в становленні молоді як суб'єкта політичного процесу є набуття нею умінь і навичок. Умовами формування відповідальності молоді є розширення демократичної участі молоді в розвитку суспільства.

У зв'язку з цим актуалізується політична соціалізація в сфері освіти, коли індивідуум долучається до політичної культури, формує свою політичну орієнтацію, засвоює правила і норми політичної поведінки. В освітніх установах молодь засвоює відповідні зразки поведінки, норми і цінності, що сприяють інтеграції в систему суспільно-політичних відносин. Освітні установи впливають на соціалізацію молоді через процес навчання, виховання за допомогою цілеспрямованих навчальних програм і кадрового ресурсу. Тим самим, у молодих людей з'являється можливість відбору інформації, що повідомляється.

Основним завданням політичної соціалізації в сфері освіти на сучасному етапі є прищеплення молодому поколінню базових політичних цінностей, виховання повноправних громадян суспільства. Первинна політична соціалізація молодих людей характеризує сприйняття ними політичних категорій, поступово формує у них індивідуальне ставлення до явищ політичного життя. У процесі політичної соціалізації формується соціально-політична активність особистості. Молода людина повинна мати власне уявлення про політику, владу, політичних лідерів. Велика роль в цьому належить сфері освіти.

Таким чином, оволодіння політичною культурою є складним процесом входження людини в політику, в процесі якого молодь стикається як з придбанням, так і з втратою певних політичних цінностей, традицій і норм. Формується особистість, здатна відстоювати свої політичні права, що володіє політичною свідомістю, уявленнями, пов'язаними з існуючою політичною системою. У свою чергу, політична сфера життя суспільства є найважливішою, і ступінь залучення і активності молоді в політичному процесі держави визначає політичну ситуацію в країні.

 

Джерела та література:

  1. Абульханова К.А. Психология и сознание личности (Проблемы методологии, теории и исследования реальной личности): Избранные психологические труды. –М.: Московский психолого-социальный институт; Воронеж: Издательство НПО “МОДЭК”, 1999. – 224с.
  2. Борисюк А. С. Внутрішньоособистісні конфлікти у процесі соціалізації студентської молоді / А. С. Борисюк // Теоретичні і прикладні проблеми психології. – 2013. – № 2 (31). – С. 53-61.
  3. Бохонкова Ю. О. Вплив соціокультурного середовища на формування випереджальної стратегії поведінки особистості / Ю. О. Бохонкова // Збірник наукових праць Інституту психології iмені Г. С. Костюка Національної АПН України. Проблеми загальної та педагогічної психології . – 2012 а. – Т. 24. – ч. 6. – С. 43-50
Коментарі до статті:
© inforum.in.ua, 2014 - 2024
Розробка : Limpopo Web Agency
+38 (068) 322 72 67
+38 (093) 391 11 36
43020, УКРАЇНА,
Волинська обл., м. Луцьк,
вул. Електроапаратна, 3 / 336
inforum.in.ua@ukr.net