Шановний користувач порталу!
Для вашої зручності ми запустили нову систему відображення формул в тексті. Дана система використовує найновіші технології. Якщо у вас виникли проблеми з відображенням формул спробуйте оновити свій веб-браузер до останньої версії. Або скористайтесь іншим браузером.

Команда проекту INFORUM.IN.UA пропонує використовувати для роботи з порталом браузер Mozilla Firefox.
Ми постійно вдосконалюємось та докладаємо максимум зусиль для Вашої комфортної роботи. Якщо у Вас є побажання чи ідеї з покращення роботи порталу напишіть нам.

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДОБОРУ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА ВОЄННОГО СТАНУ

Тихонова Тетяна
кандидат психологічних наук, доцент, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка
Шатирко Лариса
старший науковий співробітник, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України

Реалії сьогодення диктують нові умови життєдіяльності особистості в суспільстві. Освітній процес також зазнав змін, які, в переважній більшості, стосуються форм і методів навчання та психолого-педагогічної взаємодії. Особливості цих змін полягають в організації навчального процесу в дистанційній формі. Виклики дистанційного навчання, освітні технології, що реалізуються із застосуванням інформаційних мереж  в умовах опосередкованого спілкування студента та викладача зумовлюють актуальність проблеми добору змістовного наповнення для дистанційного вивчення предмету «Іноземна мова» у вищих навчальних закладах гуманітарного профілю.

Особливо важливого значення для  організації та злагодженої роботи групи з вивчення іноземної мови в умовах воєнного стану набуває використання у педагогічному процесі прийомів, які вирізняються поряд із когнітивно-пізнавальним,  яскраво вираженим емоційним компонентом. Задіяння таких прийомів сприяє налагодженню конструктивного дискурсу в системі «студент-викладач», «студент-студент», «викладач-група», підвищує інтерес до вивчення іноземної мови та створює позитивне тло спілкування у складних соціально-психологічних обставинах.

Наведемо кілька конкретних прикладів, які можуть бути запропоновані для використання  й дають, за нашим досвідом, позитивні результати:

  1. Заслуховування доповідей та виступи видатних міжнародних діячів та українських очільників щодо ситуації  в Україні та її підтримки різними країнами.
  2. Ознайомлення з історією  виникнення, написання та розповсюдження знаменитої пісні «Ой у лузі червона калина».
  3. Ілюстрація програмних граматичних, лексичних, фонетичних тем прикладами  пісень англійською мовою.
  4. Навчальні відео-ролики англійською мовою (наприклад, для студентів філософського факультету були запропоновані відеоролики «Plato. Nine Life Lessons”, “Aristotle. Seven Life Lessons”).
  5. Документальні фільми, пов’язані з актуальними датами (у цьому семестрі серед інших важливих дат особлива увага була приділена датам: 80-річчя трагедії Бабиного Яру та Дню вшанування пам’яті жертв голодомору в Україні).
  6. Використання  літературних форм фольклору (загадки, шаради, прислів’я, приказки, жарти).
  7. Використання художніх прозових та поетичних, творів, музичного, пісенного матеріалу.

Завдання на кшталт зазначених вище дозволяють добрати мовний, тематичний та тренувальний матеріал, який за умов правильного добору, комбінування,  дозування способів застосування здійснює позитивний вплив на становлення мовних компетенцій, розвиток інтелекту, сприяють розвитку та вдосконаленню комунікативних навичок студентів, закріпленню правильних слухових образів іноземної мови.  Зрозуміло, що, кожне підібране викладачем додаткове завдання, має свою педагогічну мету, та використовується, як додатковий матеріал для вивчення, повторення і закріплення певних граматичних, лексичних, синтаксичних конструкцій, в єдності граматичних та лексичних завдань тощо. Студентам, в свою чергу пропонується підготувати свої загадки, жарти, інтелектуальні цікаві завдання та поділитися ними з групою. Треба зазначити, що це дозволяє розширити арсенал педагогічних матеріалів самого викладача, оскільки нерідко студенти знаходять справді гарні, цікаві матеріали із використанням сучасної, актуальної лексики, несподіваною мовною інтерпретацією подій. Відтак,  в умовах дистанційного навчання та воєнного стану, коли студенти позбавлені міжособистісної взаємодії з викладачем та одногрупниками, вкрай важливим є використання в якості методичного ресурсу широкого контексту культурологічного та політичного характеру, задіяння в педагогічному  процесі яскравих емоційно  забарвлених прийомів.

 

Джерела та література:

  1. English For Fun, M. Boyanova, 2021
  2. Документальний фільм «Живі», режисер Сергій Буковський, https://www.youtube.com/watch?v=h_R70mSFiH8
  3. Документальний фільм «Назви своє ім’я», режисер Сергій Буковський, https://www.youtube.com/watch?v=5j5JjWTnCuk
  4. Life Lessons From Plato (Platonic Idealism) https://www.youtube.com/watch? v=MkBaH3afPgI
  5. Life Lessons From Aristotle (Aristotelianism) https://www.youtube.com/watch? v=Azym86yAZz4&list=PLk W7F21CI4Mh6BXoS45JvI0LzfrsuBSAU
Коментарі до статті:
Анна Кульчицька [16.05.2022 14:18]
Надзвичайно цікавий матеріал, особливо в умовах сьогодення. Запропонований зміст навчального матеріалу не тільки актуалізує вивчення іноземної мови, а й може сприяти активізації пізнавального інтересу студентів.
© inforum.in.ua, 2014 - 2024
Розробка : Limpopo Web Agency
+38 (068) 322 72 67
+38 (093) 391 11 36
43020, УКРАЇНА,
Волинська обл., м. Луцьк,
вул. Електроапаратна, 3 / 336
inforum.in.ua@ukr.net